piątek, 15 stycznia 2010

Uparte mrówy!

Z Aphaenogaster nie miałem najmniejszego problemu przy przeprowadzce. Połączyłem po prostu dwie probówki i już na drugi dzień królowa siedziała w odpowiedniej. Uparte Crematogaster ciągle siedzą w starych probówkach. Postanowiłem że jedną przeniosę ręcznie a resztę powoli podgrzeję lampką. Dwie królowe siedzą w najlepsze przy ledwo wilgotnej wacie a trzecia przetransportowana już w nowej probówce. Niestety z niewyjaśnionych przyczyn ma lekko zgnieciony odwłok. Mogę tylko wnioskować że to moja nieszczęsna akcja z przenosinami doprowadziła do takiego stanu. O fakcie dowiedziałem się dzisiaj robiąc mrówkom zdjęcia. Na szczęście królowa funkcjonuje i opiekuje się swoim potomstwem.
Pozwolę sobie oznaczyć królowe Crematogaster numerami:
  • królowa I (z uszkodzonym odwłokiem)
  • królowa II (w starej probówce)
  • królowa III (w starej probówce)
Królowe II i III mają jak na razie pakiety jajek natomiast królowa I ma już jedną nagą poczwarkę i kilka larw oraz jajka.
Królowa Aphaenogaster ma pakiecik jaj i malutką larwę.

Zdjęcia z dnia: 2010-01-07






2010-01-12






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz