czwartek, 27 maja 2010

Pozytywne zmiany

We wszystkich koloniach rozwój trwa. Kolonia I dorobiła się 9 pracowniczek. Druga kolonia ma największą liczebność - 13 robotni. Ostatnia trzecia kolonia ma tylko 2 robotnice. U wszystkich mrówek jest potomstwo w różnych stadiach. Danie spokoju Aphaenogaster okazało się zbawienne w skutkach. Królowa ma już 4 białe poczwarki 2 larwy i kilka jaj. Bardzo się cieszę, bo szczerze wątpiłem w możliwości tej mrówki. Myślałem że tak długi okres bez jedzenia nie pozwoli jej na wyprowadzenie robotnic, tymczasem ona złożyła jeszcze więcej jaj.
Kolonia II przeprowadziła się do korkowego gniazda i aktualnie zajmują korytarz koło wejścia, gdzie nie ma dużej wilgotności.
Nie mogę się już doczekać momentu gdy ujrzę pierwszy raz w życiu robotnice Aphaenogaster dulcineae. Być może szukaliście kiedyś w internecie jakieś zdjęcia tego gatunku. Ja natrafiłem bodajże na kilka z robotnicami. Ten gatunek jak widać jest nieco owiany tajemnicą co tym bardziej motywuje mnie do cierpliwego oczekiwania.

Zdjęcia gniazda w kompakcie:




Kolonia I i jeszcze nie wybarwiona robotnica:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz